اسپری تاخیری و نحوه استفاده از آن

اسپری تاخیری و نحوه استفاده از آن

اسپری تاخیری

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر زوجی است و در صورتی که مشکلی در آن به وجود بیاید، می‌تواند به بخش‌های دیگر زندگی طرفین آسیب برساند و حتی منجر به جدایی شود.

یکی از رایج‌ترین مشکلات رابطه جنسی که آقایان زیادی در سراسر دنیا از ابتلا به آن رنج می‌برند، مشکل زود انزالی  یا Premature ejaculation است که رابطه جنسی را تا حد زیادی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. حدود ۳۹ درصد از آقایان ممکن است در هر مقطعی از زندگی درگیر این مشکل شوند.

اما امروزه درمان‌های زیاد و متنوعی برای حل یا کاهش شدت این مشکل وجود دارد که رایج‌ترین و تاثیرگذارترین آن‌ها، استفاده از قرص و اسپری تاخیری است.

اسپری تاخیری چیست؟

اسپری تاخیری یا  delay sprayبه بی حس کردن کردن آلت تناسلی مردانه کمک می‌کند تا افراد بتوانند رابطه جنسی طولانی‌تری داشته باشند.

به‌طور کلی این اسپری‌ها از موادی مانند لیدوکائین یا بنزوکائین تشکیل شده‌اند که باعث بی حسی موضعی آلت تناسلی می‌شوند.

برای استفاده از اسپری تاخیری، ابتدا اسپری را به‌خوبی تکان دهید تا محتویات آن کاملا ترکیب شوند. سپس محل خروج محتویات اسپری را نزیک به آلت تناسلی خود نگه دارید و سر اسپری را فشار دهید تا محتویات به بیرون اسپری شوند.

کدام اسپری تاخیری بهتر است؟

اسپری‌های تاخیری طیف وسیعی از محصولات هستند که به درمان زود انزالی کمک می‌کنند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، اسپری‌های تاخیری، ارگاسم مرد را به تأخیر می‌اندازند و باعث می‌شوند فعالیت جنسی مدت بیشتری ادامه یابد.

این اسپری‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • بر پایه بنزوکائین
  • بر پایه لیدوکائین

اسپری‌های بر پایه لیدوکائین حاوی 10-11 میلی‌گرم لیدوکائین (بی‌حس‌کننده موضعی) هستند، درحالی‌که اسپری‌های مبتنی بر بنزوکائین حاوی 7.5٪ بنزوکائین غلیظ (یک بی‌حس‌کننده موضعی دیگر) هستند. لیدوکائین و بنزوکائین از ورود سدیم به انتهای عصب آلت تناسلی جلوگیری می‌کنند و با مسدود کردن سدیم از ارسال سیگنال‌ انزال شدن به مغز جلوگیری می‌کنند.

به‌طور خلاصه، اسپری‌های تاخیری لیدوکائینی و بنزوکائینی با ایجاد یک اثر بی‌حس‌کننده خفیف باعث می‌شوند طول رابطه جنسی افزایش یابد.

حالا بین این دو دسته کدام اسپری تاخیری مؤثرتر است؟ پاسخ اسپری تاخیری لیدوکائین است زیرا بی‌حس‌کننده قوی‌تری است و نسبت به بنزوکائین مؤثرتر است؛ اما مزیت بنزوکائین در این است که در اشکال دیگر به‌جز اسپری مانند دستمال مرطوب، کاندوم، کرم و ژل هم موجود است.

نکات مهم در هنگام استفاده از اسپری تاخیری

هنگام استفاده از اسپری تاخیری، در صورتی که با یک مرتبه استفاده نتیجه‌ای مشاهده نکردید، مجددا از آن استفاده کنید.

همچنین بهتر است چندین بار از یک اسپری استفاده کنید تا از نحوه و مقدار استفاده اسپری به‌خوبی مطمئن شوید؛ زیرا این تاثیرات در افراد متفاوت فرق می‌کنند.

اگر به‌طور اتفاقی بیش از حد نصاب از اسپری استفاده کردید و آلت تناسلی شما کاملا بی حس شد، وحشت نکنید. کافی است ۳۰ دقیقه صبر کنید تا به حالت عادی برگردید.

همچنین دقت کنید پس از اعمال اسپری، بیش از حد صبر نکنید. هنگام استفاده از بیشتر اسپری‌ها، تنها کافی است ۱۰ تا ۱۵ دقیه صبر کرده و سپس رابطه جنسی را آغاز کنید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز ساخته شده است.