سایز طبیعی آلت در آقایان

سایز طبیعی آلت در آقایان

اندازه نرمال سایز آلت تناسلی

سایز طبیعی آلت مردان در هنگام نعوظ بین 5.1 تا 5.5 اینچ (13 تا 14 سانتی‌متر) است و تحقیقات نشان می‌دهند که تقریبا تمامی آقایان در این محدوده قرار می‌گیرند. روش‌های مختلفی ادعای بزرگ‌کردن آلت تناسلی را می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها ممکن است مضر باشند، موثر نباشند یا فقط اثرات موقتی داشته باشند. مطالعه‌ای در سال 2023 نشان داد که طول متوسط آلت تناسلی در طول 29 سال گذشته 25درصد افزایش یافته است.

با توجه به اهمیتی که این موضوع برای مردان دارد و روحیه‌شان را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، در این مقاله به بررسی سایز نرمال آلت تناسلی و راه‌های افزایش آن می‌پردازیم، پس همراهمان بمانید.

متوسط اندازه نرمال آلت تناسلی

وقتی صحبت از اندازه طبیعی آلت تناسلی به میان می‌آید، متوسط جهانی برای آلت تناسلی در حالت بدون نعوظ 3.61 (9 سانتی‌متر) و برای آلت تناسلی نعوظ‌کرده 5.16 اینچ (13 سانتی‌متر) است. طبق تحقیقات سال 2015، اکثر مردان اندازه متوسط آلت تناسلی خود را بیش‌از‌حد تخمین می‌زنند.

بسیاری از مردان این تصور را دارند که متوسط طول آلت تناسلی باید بیش از 6 اینچ (15 سانتی‌متر) باشد. این تصور اشتباه است و محققان علت آن را اندازه‌گیری‌های قبلی آن فرد می‌دانند. بر اساس گزارش‌های مختلف، بسیاری از افراد آرزو می‌کنند که آلت تناسلی بزرگ‌تری داشته باشند، از جمله آن‌هایی که اندازه متوسطی دارند.

متوسط اندازه نرمال آلت تناسلی

طبق تحقیقات سال 2014، تنها 5 نفر از هر 100 نفر آلت تناسلی بلندتر از 6.3 اینچ (16 سانتی‌متر) دارند. به‌همین ترتیب تنها 5 نفر از هر 100 آلت تناسلی کوتاه‌تر از 3.94 اینچ (10 سانتی‌متر) دارند و حدود 95درصد از اندازه آلت تناسلی مردان در محدوده متوسط قرار می‌گیرد.

میانگین طول نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ ممکن است در چند دهه گذشته در سراسر جهان افزایش یافته باشد. محققان معتقدند که علت آن مربوط به این است که آلت تناسلی برخی افراد زودتر به بلوغ می‌رسد، اندازه بدنشان افزایش می‌یابد و در معرض مواد مختل‌کننده هورمونی قرار می‌گیرند. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهند که اندازه طبیعی آلت تناسلی بسیار کوچک‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند و معمولا هیچ شباهتی به آنچه در فیلم‌های پورن می‌بینید، ندارد.

آلت تناسلی تا چه سنی رشد می‌کند؟

رشد آلت تناسلی تحت‌تاثیر هورمون‌های دوران بلوغ است و محدودیت سنی مشخصی ندارد. آلت تناسلی یک فرد بین سنین 10 تا 14 سالگی با سرعت بیشتری شروع به رشد می‌کند، اما تا 16 الی 21 سالگی یا پس از پایان بلوغ به رشد خود ادامه دهد.

  • بسیاری از جوانان در دوران نوجوانی نسبت به اندازه طبیعی آلت تناسلی خود احساس نگرانی یا خودآگاهی دارند. در حالیکه اکثر آن‌ها در اواخر نوجوانی به طول نرمال آلت تناسلی خود می‌رسند و این موضوع کاملا به هورمون‌های بلوغ هر فرد بستگی دارد.
  • بسیاری از تغییرات فیزیکی در بدن زمانی اتفاق می‌افتد که یک مرد از نظر بیولوژیکی شروع به بلوغ می‌کند مثلا، قد او بلندتر و بدنش عضلانی‌تر می‌شود.
  • یک فرد جوان همچنین ممکن است متوجه شود که آلت تناسلیش هنگام تحریک جنسی یا زمانی که در خواب است و حتی در زمان‌های تصادفی دیگر، شروع به نعوظ می‌کند. بیضه‌ها نیز بزرگتر می‌شوند و موهای ناحیه تناسلی رشد می‌کنند.
  • بیشترین رشد آلت تناسلی بین 12 تا 16 سالگی رخ می‌دهد. ابتدا طول آلت تناسلی رشد می‌کند و سپس عرض آن بزرگ‌تر می‌شود.
  • اکثر افراد در سنین 18 تا 21 سالگی به اندازه نهایی آلت تناسلی خود می‌رسند.

اگر جوانی هستید که دوران بلوغ را می‌گذرانید، ممکن است متوجه شوید که اندازه طبیعی آلت تناسلی شما به‌طور ناگهانی و سریع تغییر می‌کند. بدن شما از جمله آلت تناسلیتان ممکن است برای چند هفته تغییرات سریعی را تجربه کند و سپس ماه‌ها بعد از شروع دوباره تغییرات، ثابت بماند.

نحوه اندازه‌گیری آلت تناسلی

بسته به اینکه آلت تناسلی شما بدون نعوظ است یا در این حالت باشد، نحوه اندازه‌گیری آن فرق دارد. همیشه قسمت پشتی (بالایی) آلت تناسلی را اندازه بگیرید. شما باید این کار را در حالیکه ایستاده‌اید و آلت تناسلی خود را موازی با زمین نگه داشته‌اید، انجام دهید.

نحوه اندازه‌گیری آلت تناسلی

اگر آلت تناسلی شما خمیده است یا وقتی بدون نعوظ است به یک طرف می‌افتد، استفاده از خط‌کش سخت اندازه‌گیری دقیقی به شما نمی‌دهد. به‌جای آن از یک نوار اندازه‌گیری یا رشته‌ای استفاده کنید. همچنین سعی نکنید انحنای طبیعی آلت تناسلی خود را هنگام اندازه‌گیری بکشید یا صاف کنید. انجام این کار به شما اطلاعات دقیقی از طول یا عرض آن نمی‌دهد و منجر به آسیب می‌شود. از روش‌های زیر برای اندازه‌گیری آلت تناسلی در حالت نعوظ یا بدون نعوظ استفاده کنید:

  • نحوه اندازه‌گیری طول آلت تناسلی: انتهای نوار اندازه‌گیری را در بالای آلت تناسلی در جایی که با استخوان شرمگاهی برخورد می‌کند، قرار دهید. چربی اطراف بالای آلت تناسلی را فشار دهید تا نوار اندازه‌گیری تا جایی که می‌تواند به استخوان شرمگاهی نزدیک شود. از استخوان شرمگاهی تا بالای گلان (نوک گرد آلت تناسلی) را اندازه بگیرید. پوست ختنه‌گاه را در اندازه‌گیری خود وارد نکنید.
  • نحوه اندازه‌گیری عرض آلت تناسلی: نوار اندازه‌گیری را دور وسط آلت تناسلی بپیچید، جایی که ضخامت آن یکنواخت است. از فشار دادن آلت تناسلی با نوار یا نخ اندازه‌گیری خودداری کنید. به‌سادگی نوار اندازه‌گیری را به دور آلت تناسلی خود بپیچید تا اندازه طبیعی آن را به‌دست آورید.

چه زمانی اندازه آلت تناسلی خیلی کوچک است؟

«آیا آلت تناسلی من خیلی کوچک است؟» این سؤالی است که مردم احتمالا از دوستان یا شریک جنسی خود نمی‌پرسند. اما جزو سوال‌های رایج از پزشکان قرار می‌گیرد، چون نگرانی درباره سایز نرمال آلت تناسلی بسیار رایج است. پزشکان از آن به‌عنوان «سندرم آلت تناسلی کوچک» یاد می‌کنند. اما در بعضی موارد، ممکن است فردی با آلت تناسلی کوچک غیرطبیعی یا «میکروپینس» متولد شود.

  • میکروپینس یک اصطلاح پزشکی برای توصیف آلت تناسلی بسیار کوچک‌تر از حد متوسط است. دلیل این حالت هورمونی یا ژنتیکی است. میکروپینس بسیار نادر است. مطالعات نشان می‌دهند که در سراسر جهان، تنها 0.6درصد از افراد به این عارضه مبتلا هستند.
  • اگر طول آلت تناسلی شما 3.67 اینچ (9 سانتی‌متر) یا کمتر است، معمولا پزشک شما را مبتلا به این بیماری تشخیص می‌دهد.

عوامل تاثیر گذار بر طول آلت تناسلی

ژنتیک قوی‌ترین تأثیر را بر اندازه طبیعی آلت تناسلی دارد. در حالیکه شواهد نشان می‌دهند که اندازه آلت تناسلی توسط کروموزوم X تعیین می‌شود که مردان از مادرشان به ارث می‌برند. اما ژنتیک تنها عامل تاثیرگذار نیست. هر یک از موارد زیر نیز بر سایز نرمال آلت تناسلی در طول زندگی اثر می‌گذارند:

  • رژیم غذایی در دوران بلوغ: رژیم غذاییتان در دوران بلوغ نیز بر اندازه آلت طبیعی تناسلی شما تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که سوء تغذیه، رشد دستگاه تناسلی را کند می‌کند و بلوغ را به تأخیر می‌اندازد.
  • سن: رشد آلت تناسلی تحت‌تأثیر افزایش تستوسترون در دوران بلوغ است که معمولا بین سنین 10 تا 14 سالگی شروع می‌شود. به‌طور متوسط، آلت تناسلی در سنین 12 تا 16 سالگی سریع‌ترین رشد خود را تجربه می‌کند.
  • قومیت و نژاد: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند نژاد و قومیت بر اندازه آلت تناسلی تأثیر می‌گذارد، اگرچه تحقیقات در این زمینه محدود است. مطالعه‌ای روی مردان برزیلی انجام شد که اندازه طبیعی آلت تناسلی سیاه‌پوستان و سفیدپوستان را با هم مقایسه کرد. در حالیکه محققان دریافتند آلت تناسلی سیاه‌پوستان به‌طور متوسط بزرگ‌تر است، تفاوت بین این دو تنها یک چهارم اینچ (حدود 0.7 سانتی‌متر) بود.
  • عوامل محیطی در دوران بارداری: مواردی مانند رژیم غذایی مادر و قرار گرفتن در معرض اختلالات غدد درون ریز مانند بیسفنول A در رحم بر اندازه آلت تناسلی اثر می‌گذارد.
  • شرایط سلامتی: بیماری پیرونی (PD) اندازه طبیعی آلت تناسلی را کاهش می‌دهد. PD معمولا مردان مسن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود آلت تناسلی به‌طور غیر طبیعی انحنا پیدا کند. بافت اسکار در محل خم شدن ایجاد می‌شود و طول نرمال آلت تناسلی را تا نیم اینچ (1.27 سانتی‌متر) کاهش می‌دهد.
  • دما: سایز نرمال آلت تناسلی ثابت نیست و با دما تغییر می‌کند. هنگامی که آلت تناسلی بدون نعوظ در معرض سرما قرار می‌گیرد، اندازه آن برای حفظ گرما کوچک می‌شود.

علیرغم باورهای رایج، هیچ ارتباطی بین اندازه، قد یا وزن پای یک فرد و اندازه آلت تناسلی او وجود ندارد. بااین‌حال، قد و وزن یک فرد ممکن است تصور نادرستی از اندازه واقعی آلت تناسلی او ایجاد کند. مطالعه‌ای در سال 2013 در استرالیا نشان داد که مردان قد بلندتر نسبت به مردان کوتاه قد، آلت تناسلی کوچک‌تری دارند. همین امر هنگام مقایسه مردان دارای اضافه وزن با مردان لاغر مشاهده شد.

آیا همسرتان به اندازه آلت تناسلی اهمیت می دهد؟

وقتی صحبت از رابطه جنسی می‌شود، طول نرمال آلت تناسلی واقعا مهم نیست و بر رضایت، عملکرد یا سلامتی اثر نمی‌گذارد. آلت تناسلی برای داشتن رابطه جنسی، ادرار کردن یا تولید مثل نیازی به بزرگ بودن ندارد. بنابراین نگرانی درباره این موضوع فقط اعتماد به‌نفس شما را کاهش می‌دهد و تواناییتان برای لذت بردن از رابطه جنسی را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این، استرس و اضطراب نعوظ یا ارگاسم را دشوارتر می‌کنند. عوامل روانی مانند استرس، از علل شایع اختلال نعوظ هستند.

متوسط اندازه نرمال آلت تناسلی

آیا اندازه طبیعی آلت تناسلی در نژاد انسان ها متفاوت است؟

هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد که اندازه آلت تناسلی بین نژادها متفاوت است. طبق یک نظرسنجی، میانگین سایز نرمال آلت تناسلی مردان آمریکایی در حالت نعوظ 5.35 اینچ (13.5 سانتی‌متر) است. اندازه‌گیری‌ها درباره طول نرمال آلت تناسلی بدون نعوظ نشان می‌دهد که طول نرمال آلت تناسلی سفیدپوستان ۶.۲ اینچ (15.8 سانتی‌متر) در حالت نعوظ است، در حالیکه آلت تناسلی سیاه‌پوستان به‌طور متوسط ۶.۳ اینچ (16 سانتی‌متر) طول دارد. بااین‌حال، این تفاوت‌ها از نظر آماری معنی خاصی ندارند.

راهکارهایی برای بزرگ کردن آلت تناسلی

اکثر روش‌های موجود فقط باعث افزایش موقتی و جزئی در اندازه آلت تناسلی می‌شوند. حواستان به روش‌های معجزه آسایی که در اینترنت تبلیغ می‌شود، مانند استفاده از قرص‌ها و روغن‌ها باشد. این روش‌های تبلیغاتی اول برای سلامتی شما ضرر دارند و هدفشان فقط خالی کردن جیبتان است.

در فهرست زیر بعضی از رایج‌ترین روش‌های بزرگ‌کردن آلت تناسلی را معرفی کرده‌ایم:

  • دستگاه لارجر باکس: پمپ‌های آلت تناسلی دستگاه‌هایی هستند که از مکش برای کشیدن خون به آلت تناسلی استفاده کرده و رگ‌های خونی آلت تناسلی شما را جذب می‌کنند تا به‌طور موقت سفت‌تر و بزرگ‌تر شود.
  • دستگاه‌های کششی: دستگاه‌های کشش آلت تناسلی برای اصلاح انحناها و بدشکلی‌های آلت تناسلی بسیار مفید هستند، اما ممکن است اندازه آن را به‌صورت موقت و اندک افزایش دهند. یک بررسی در سال 2022 نشان داد که درمان کشش آلت تناسلی ممکن است برای افرادی که آلت تناسلی کوچک‌تر دارند فوایدی داشته باشد، اگرچه هنوز نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است. این درمان معمولا برای افراد مبتلا به بیماری پیرونی و ED توصیه می‌شود.
  • تمرینات کششی: تمرینات کششی مانند جلکینگ (jelqing) از ماساژ برای دستکاری بافت‌ها و پوست آلت تناسلی استفاده می‌کنند. این امر باعث ایجاد پارگی‌های میکرو می‌شود که پس از بهبودی آلت تناسلی را بزرگ‌تر و ضخیم‌تر می‌کنند. البته هیچ مدرک علمی برای پشتیبانی از استفاده از این تکنیک وجود ندارد.
  • کاشت جراحی: یک دستگاه مصنوعی ساخته‌شده از سیلیکون تنها گزینه‌ای است که باعث افزایش دائمی اندازه آلت تناسلی می‌شود. اما این عمل یک نوع جراحی زیبایی است و معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

سایت گاندی دارو چند داروی مطمئن برای افزایش سایز نرمال آلت تناسلی دارد که عبارتند از:

  • قرص  VigrRX Plus: به افزایش گردش خون و بهبود نعوظ و بزرگ‌کردن طول نرمال آلت تناسلی کمک می‌کند.
  • قرص  Male Extra: این قرص به نعوظ مردان مسن کمک می‌کند. ترکیبات آن برای بزرگ‌شدن آلت تناسلی و افزایش گردش خون مفید هستند.
  • قرص Performer 8: این قرص سطوح تستوسترون و پتانسیل باروری را افزایش می‌دهد و برای نعوظ بهتر و بزرگ‌‌تر شدن اندازه طبیعی آلت تناسلی مؤثر است.

سوالات متداول

اندازه متوسط آلت تناسلی چقدر است؟

طول نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ حدود 5.16 اینچ (12 الی 13 سانتی متر) و عرض آن 4.5 اینچ (11.66 سانتی متر) است.

آیا اندازه آلت تناسلی مهم است؟

اندازه آلت تناسلی، رضایت یا عملکرد جنسی را تعیین نمی‌کند. ارتباط، صمیمیت و احترام متقابل عوامل مهم‌تری هستند.

آیا می‌توان سایز نرمال آلت تناسلی را افزایش داد؟

هیچ روش تضمینی برای افزایش دائمی سایز نرمال آلت تناسلی به‌جز جراحی وجود ندارد. از محصولات یا روش‌هایی که چنین ادعایی دارند، فاصله بگیرید.

سخن نهایی

آلت تناسلی در همه اشکال و اندازه‌ها وجود دارد. وقتی صحبت از اندازه طبیعی آلت تناسلی به میان می‌آید، اکثر آنها در محدوده متوسط قرار می‌گیرند. فراموش نکنید که اندازه هیچ تاثیری بر کاری که آلت شما می‌تواند انجام دهد یا لذتی که می‌توانید در رابطه جنسی تجربه کنید، ندارد. در این مقاله به طول نرمال آلت تناسلی و عوامل تاثیرگذار روی آن اشاره

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز ساخته شده است.