مشکلات نعوظ در آقایان و راه های درمان آن

مشکلات نعوظ در آقایان و راه های درمان آن

درمان مشکلات نعوظ

مشکلات نعوظ در آقایان و راه های درمان آن

اختلال نعوظ با بالارفتن سن شایع تر می شود، اما احتمال وقوع آن در مردان جوان نیز وجود دارد. به همین دلیل، درمان های اختلال نعوظ می توانند برای تمام گروههای سنی مؤثر باشند.

اختلال نعوظ (ED) که قبلاً ناتوانی جنسی نامیده می شد، زمانی رخ می دهد که آلت تناسلی، خون کافی برای رسیدن به یک نعوظ رضایت بخش را دریافت نمی کند.

اختلال نعوظ بسیار شایع است و اکثر مردان در زندگی خود تا حدودی، مشکل رسیدن به نعوظ یا حفظ آن را تجربه می کنند. مطابق با تخمین ها، حدود 30 میلیون مرد آمریکایی به مشکل اختلال نعوظ دچار هستند.

این مقاله، مشکل نعوظ در جوانی را مورد بررسی قرار می دهد. در صورت نیاز می توانید با پزشک داروخانه اینترنتی پرتو دارو به صورت رایگان مشاوره نمایید.

سن چه تأثیری روی اختلال نعوظ دارد؟

سن، یک عامل خطر اصلی برای اختلال نعوظ می باشد. مطابق با برخی از تخمین ها، مردان به احتمال ۴۰% با رسیدن به سن ۴۰ سالگی، نوعی اختلال نعوظ را تجربه می کنند.

این احتمال خطر با رسیدن به دهه ی سنی بعد، ۱۰% افزایش پیدا می کند. با اینکه احتمال اختلال نعوظ با بالارفتن سن بیشتر می شود، افزایش سن به طور مستقیم نمی تواند عاملی برای ایجاد اختلال نعوظ باشد.

اختلال نعوظ، یک بخش طبیعی روند پیری نیست. برخی از مردان ممکن است در ۸۰ سالگی، از نظر جنسی فعال تر باشند. گرچه با بالا رفتن سن، خطر ابتلا به بیماری هایی که منجر  به اختلال نعوظ می شوند، بیشتر است.

این بیماری ها و مشکلات جسمی، عبارتند از:

دیابت نوع ۲

فشار خون بالا یا پرفشاری خون

تجمع پلاک در شریان ها به نام آترواسکلروزیس

سطوح تستوسترون پایین یا هیپوگنادیسم

در حقیقت، دیابت و آترواسکلروزیس، شایعترین بیماری هایی هستند که منجر به اختلال عملکرد نعوظ می شوند. ضمناً، مشکلات نعوظ ممکن است

عوارض جانبی داروهایی مانند داروهای فشار خون، آرام بخش ها و داروهای زخم معده باشد، که افراد با بالا رفتن سن، بیشتر مصرف می کنند.

عوارض جانبی اختلال نعوظ

به طور کلی، عوارض فیزیکی اختلال نعوظ، خفیف هستند. گرچه، اختلال نعوظ می تواند نشانه ی مشکل جدی تری مانند بیماری قلبی باشد و همچنین مشکلات عاطفی زیادی به دنبال داشته باشد.

افراد مبتلا به اختلال نعوظ ممکن است مسائل زیر را تجربه کنند:

  • عزت نفس پایین
  • اضطراب عاطفی
  • مشکلات ارتباطی

کنترل اختلال نعوظ یا صحبت در مورد آن، ممکن است برای افراد جوان تر سخت باشد، زیرا آنها به اشتباه تصور می کنند که این مشکل فقط در افراد مسن رخ می دهد. در حقیقت، اختلال نعوظ در مردان جوانتر نیز شایع است.

درمان اختلال نعوظ

بهترین روش درمانی برای افراد مختلف، متفاوت است. در برخی از افراد، تغییر سبک زندگی برای رفع مشکل اختلال نعوظ کافی است، در حالیکه سایر افراد ممکن است به درمان های تخصصی تر مانند دارو و یا مکمل های غذایی  نیاز داشته باشند. در پایان مراجعه پزشک برای درمان این بیماری لازم بوده و توصیه می گردد.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز ساخته شده است.